gdzie przechowywać dokumenty?

kamilhegon
Posty: 16
Rejestracja: 10 sie 2015 11:08

Re: gdzie przechowywać dokumenty?

Postautor: kamilhegon » 24 sie 2015 10:32

Według mnie @patryk81 ma rację. Obecnie najlepszym rozwiązaniem jest elektroniczny obieg dokumentów. Dobrym rozwiązaniem jest także przechowywanie dokumentów "w chmurze" - dzięki temu upoważnione osoby mają dostęp do dokumentów praktycznie z każdego miejsca. Polecam więc przyjrzeć się outsourcingowi kadr i płac i zwiększyć bezpieczeństwo, a zarazem zmniejszyć koszty już dziś.

Angel33
Posty: 128
Rejestracja: 16 kwie 2015 14:54

Re: gdzie przechowywać dokumenty?

Postautor: Angel33 » 06 wrz 2015 14:29

Elektroniczne archiwum to świetna sprawa, zwłaszcza jak się ma dużo tych papierów i ciężko się przez nie przekopywać. Poza tym zauważyłam, że czasami druk po prostu blednie i zostaje nam biała kartka :/ Oprócz chmury warto też robić sobie co jakiś czas, np miesiąc kopię zapasową na jakimś dysku. Może to przesada ale zajmuje kilkanaście minut a przynajmniej mam pewność że jestem ubezpieczona w tej kwestii.

rafek34
Posty: 186
Rejestracja: 12 maja 2015 11:02

Re: gdzie przechowywać dokumenty?

Postautor: rafek34 » 21 cze 2016 09:38

Najłatwiej archiwizację wszelki dokumentów zlecić zewnętrznej firmie. Tutaj http://www.archidoc.pl/archiwizacja-dokumentow-papierowych.html masz namiary na jedną z nich. We własnym zakresie często ciężko prowadzić archiwum rzetelnie i z głową. A firma zajmie się tym co trzeba.

kacper_dzik
Posty: 28
Rejestracja: 16 mar 2015 15:45

Re: gdzie przechowywać dokumenty?

Postautor: kacper_dzik » 28 paź 2016 12:23

Dokemnty można przechowywać tradycyjnie - w segregatorach. Niestety zajmuje to dużo miejsca oraz spowalnia pracę jeśli musimy cos szybko znaleźć. My korzystamy obecnie z archiwum dokumentów od http://www.pika.pl/attorney/archiwum-dokumentow/

T85
Posty: 40
Rejestracja: 20 lip 2016 16:24

Re: gdzie przechowywać dokumenty?

Postautor: T85 » 28 paź 2016 16:35

Na pewno warto korzystać z różnego rodzaju e-rozwiązań, oszczędność czasu, miejsca, wygoda korzystania - długo by można wyliczać. Nie ma chyba teraz na rynku programu, który by nie dawał takiej możliwości - przynajmniej w przypadku oprogramowania od RESET2 nie ma takiego problemu.

kolew
Posty: 7
Rejestracja: 02 lis 2016 10:47
Lokalizacja: Gdynia

Re: gdzie przechowywać dokumenty?

Postautor: kolew » 02 lis 2016 11:57

Moim zdaniem łączenie nowoczesnych rozwiązań z tradycyjnymi jest bezpieczniejsze. Jasne, papierowe dokumenty zajmują więcej miejsca, ale z nimi nie ma ryzyka, że siądzie serwer i nie będziemy mieć dostępu do danych 'na szybko', tak jak w przypadku e-zbiorów. Należy je traktować jako informacje do wykorzystania na miejscu, z kolei elektroniczne jako idealne rozwiązanie na wyjazdy itd., gdzie potrzeba szybko coś sprawdzić, zweryfikować, porównać, np. podczas spotkania z klientem.

kaaremis
Posty: 98
Rejestracja: 20 paź 2016 10:53
Kontaktowanie:

Re: gdzie przechowywać dokumenty?

Postautor: kaaremis » 03 lis 2016 13:49

kolew pisze:Moim zdaniem łączenie nowoczesnych rozwiązań z tradycyjnymi jest bezpieczniejsze. Jasne, papierowe dokumenty zajmują więcej miejsca, ale z nimi nie ma ryzyka, że siądzie serwer i nie będziemy mieć dostępu do danych 'na szybko', tak jak w przypadku e-zbiorów. Należy je traktować jako informacje do wykorzystania na miejscu, z kolei elektroniczne jako idealne rozwiązanie na wyjazdy itd., gdzie potrzeba szybko coś sprawdzić, zweryfikować, porównać, np. podczas spotkania z klientem.

Zgadzam się, przecież można trzymać nasze faktury zarówno w programie do tego przeznaczonym, gdzie dane znajdują się na serwerze, a także każdą z faktur drukować i wrzucać do szufladki. Programy księgowe z danymi w chmurze to np. dla mnie duża wygoda, gdy z każdego miejsca mogę przejrzeć sobie historię, zaznaczyć co zostało zapłacone, a co nie, wystawić nowe faktury. Dodatkowo tak jak pisałem wcześniej, większość i tak drukuję, a nuż, widelec coś się stanie. Chyba, że ktoś boi się o swoje dane, które mogą zostać ukradzione, wtedy musi szukać innych rozwiązań. ;)

plar
Posty: 110
Rejestracja: 18 kwie 2011 13:49

Re: gdzie przechowywać dokumenty?

Postautor: plar » 12 sty 2017 10:42

A jakie jest Wasze zdanie na temat systemów elektronicznego obiegu dokumentów? Może ktoś z Was korzysta z tego rozwiązania u siebie? Jeśli tak, jak opinie? Od kilku lat prowadzę własną firmę i jak najbardziej chciałbym usprawnić obieg dokumentów i ich archiwizację. Jak do tej pory próbowałem rozeznać się w tym temacie i zastanawiam się nad wdrożeniem Platformy Logito, tutaj kilka informacji na jej temat - http://logito.jigsy.com/. Co o tym sądzicie?

lukaszlukasz
Posty: 16
Rejestracja: 17 sty 2017 11:35
Lokalizacja: Warszawa

Re: gdzie przechowywać dokumenty?

Postautor: lukaszlukasz » 07 lut 2017 16:15

Dokumenty można przechowywać w trzech miejscach. Chmura - gdzieś za zewnętrznym wykupionym serwerze. W biurze - fizycznie. Wirtualnie w biurze na dyskach, w księgowości. Wazne by nie były tylko fizycznie w jednym miejscu bo w razie jakiejkolwiek awarii

Ania_Tom
Posty: 8
Rejestracja: 13 lut 2017 23:53

Re: gdzie przechowywać dokumenty?

Postautor: Ania_Tom » 14 lut 2017 11:38

Trzymanie dokumentów w garażu to chyba nie najlepszy pomysł :). Już lepiej w biurze rachunkowym, takim w którym oferują elektroniczny katalog. Swoje papiery zostawiłam w macaccounting, mam do nich stały dostęp i nie muszę się bać że przepadną jak coś mi zaleje piwnicę.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości