gdzie przechowywać dokumenty?

kolew
Posty: 5
Rejestracja: 02 lis 2016 10:47
Lokalizacja: Gdynia

Re: gdzie przechowywać dokumenty?

Postautor: kolew » 02 lis 2016 11:57

Moim zdaniem łączenie nowoczesnych rozwiązań z tradycyjnymi jest bezpieczniejsze. Jasne, papierowe dokumenty zajmują więcej miejsca, ale z nimi nie ma ryzyka, że siądzie serwer i nie będziemy mieć dostępu do danych 'na szybko', tak jak w przypadku e-zbiorów. Należy je traktować jako informacje do wykorzystania na miejscu, z kolei elektroniczne jako idealne rozwiązanie na wyjazdy itd., gdzie potrzeba szybko coś sprawdzić, zweryfikować, porównać, np. podczas spotkania z klientem.

kaaremis
Posty: 43
Rejestracja: 20 paź 2016 10:53
Kontaktowanie:

Re: gdzie przechowywać dokumenty?

Postautor: kaaremis » 03 lis 2016 13:49

kolew pisze:Moim zdaniem łączenie nowoczesnych rozwiązań z tradycyjnymi jest bezpieczniejsze. Jasne, papierowe dokumenty zajmują więcej miejsca, ale z nimi nie ma ryzyka, że siądzie serwer i nie będziemy mieć dostępu do danych 'na szybko', tak jak w przypadku e-zbiorów. Należy je traktować jako informacje do wykorzystania na miejscu, z kolei elektroniczne jako idealne rozwiązanie na wyjazdy itd., gdzie potrzeba szybko coś sprawdzić, zweryfikować, porównać, np. podczas spotkania z klientem.

Zgadzam się, przecież można trzymać nasze faktury zarówno w programie do tego przeznaczonym, gdzie dane znajdują się na serwerze, a także każdą z faktur drukować i wrzucać do szufladki. Programy księgowe z danymi w chmurze to np. dla mnie duża wygoda, gdy z każdego miejsca mogę przejrzeć sobie historię, zaznaczyć co zostało zapłacone, a co nie, wystawić nowe faktury. Dodatkowo tak jak pisałem wcześniej, większość i tak drukuję, a nuż, widelec coś się stanie. Chyba, że ktoś boi się o swoje dane, które mogą zostać ukradzione, wtedy musi szukać innych rozwiązań. ;)

lukaszlukasz
Posty: 7
Rejestracja: 17 sty 2017 11:35
Lokalizacja: Warszawa

Re: gdzie przechowywać dokumenty?

Postautor: lukaszlukasz » 07 lut 2017 16:15

Dokumenty można przechowywać w trzech miejscach. Chmura - gdzieś za zewnętrznym wykupionym serwerze. W biurze - fizycznie. Wirtualnie w biurze na dyskach, w księgowości. Wazne by nie były tylko fizycznie w jednym miejscu bo w razie jakiejkolwiek awarii

Ania_Tom
Posty: 5
Rejestracja: 13 lut 2017 23:53

Re: gdzie przechowywać dokumenty?

Postautor: Ania_Tom » 14 lut 2017 11:38

Trzymanie dokumentów w garażu to chyba nie najlepszy pomysł :). Już lepiej w biurze rachunkowym, takim w którym oferują elektroniczny katalog. Swoje papiery zostawiłam w macaccounting, mam do nich stały dostęp i nie muszę się bać że przepadną jak coś mi zaleje piwnicę.

darsoniusz
Posty: 17
Rejestracja: 21 lip 2015 10:22

Re: gdzie przechowywać dokumenty?

Postautor: darsoniusz » 27 cze 2017 09:00

u mnie w firmie mamy szafę zamykaną na dokumenty, choć i tak przerzuciliśmy się w większości na obieg elektroniczny od paperless który nie generuje papieru i nie trzeba się zastanawiać co zrobić z tą całą makulaturą – to jest o wiele wygodniejsze rozwiązanie :) i na pewno bardziej ekonomiczne!

SoloKolos
Posty: 7
Rejestracja: 12 lut 2016 13:47
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: gdzie przechowywać dokumenty?

Postautor: SoloKolos » 10 lip 2017 08:29

Digitalizacja danych to bardzo wygodne rozwiązanie, jednak nie wszystkie dokumenty mogą być przechowywane tylko w tej formie. Prowadząc własną działalność trzeba pamiętać o systematycznym prowadzeniu dokumentacji, która w niektórych przypadkach musi być przechowywana w formie papierowej nawet 50 lat. Najlepiej zabezpieczyć te dane umieszczając je w pudełkach archiwizacyjnych. Plastikowe klipsy archiwizacyjne umożliwiają szybkie i proste przeniesienie niepotrzebnych dokumentów z segregatora i ułatwiają dostęp do zarchiwizowanych już dokumentów.

aniaola37
Posty: 8
Rejestracja: 16 lis 2016 13:23

Re: gdzie przechowywać dokumenty?

Postautor: aniaola37 » 24 lip 2017 11:58

Jeżeli macie swoje firmy i to nie jakieś małe biznesiki tylko porządne przedsiębiorstwa to zalecam wykorzystać kolokację danych http://biznes.t-mobile.pl/pl/centrum-danych-piaseczno . Pozwala ona na bezpieczne przechowywanie danych na serwerach zewnętrznych. Wasze serwery mogą być narażone na różne ataki, a utrata danych firmowych może skończyć się tragicznie dla firmy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość