gdzie przechowywać dokumenty?

kolew
Posty: 5
Rejestracja: 02 lis 2016 10:47
Lokalizacja: Gdynia

Re: gdzie przechowywać dokumenty?

Postautor: kolew » 02 lis 2016 11:57

Moim zdaniem łączenie nowoczesnych rozwiązań z tradycyjnymi jest bezpieczniejsze. Jasne, papierowe dokumenty zajmują więcej miejsca, ale z nimi nie ma ryzyka, że siądzie serwer i nie będziemy mieć dostępu do danych 'na szybko', tak jak w przypadku e-zbiorów. Należy je traktować jako informacje do wykorzystania na miejscu, z kolei elektroniczne jako idealne rozwiązanie na wyjazdy itd., gdzie potrzeba szybko coś sprawdzić, zweryfikować, porównać, np. podczas spotkania z klientem.

kaaremis
Posty: 43
Rejestracja: 20 paź 2016 10:53
Kontaktowanie:

Re: gdzie przechowywać dokumenty?

Postautor: kaaremis » 03 lis 2016 13:49

kolew pisze:Moim zdaniem łączenie nowoczesnych rozwiązań z tradycyjnymi jest bezpieczniejsze. Jasne, papierowe dokumenty zajmują więcej miejsca, ale z nimi nie ma ryzyka, że siądzie serwer i nie będziemy mieć dostępu do danych 'na szybko', tak jak w przypadku e-zbiorów. Należy je traktować jako informacje do wykorzystania na miejscu, z kolei elektroniczne jako idealne rozwiązanie na wyjazdy itd., gdzie potrzeba szybko coś sprawdzić, zweryfikować, porównać, np. podczas spotkania z klientem.

Zgadzam się, przecież można trzymać nasze faktury zarówno w programie do tego przeznaczonym, gdzie dane znajdują się na serwerze, a także każdą z faktur drukować i wrzucać do szufladki. Programy księgowe z danymi w chmurze to np. dla mnie duża wygoda, gdy z każdego miejsca mogę przejrzeć sobie historię, zaznaczyć co zostało zapłacone, a co nie, wystawić nowe faktury. Dodatkowo tak jak pisałem wcześniej, większość i tak drukuję, a nuż, widelec coś się stanie. Chyba, że ktoś boi się o swoje dane, które mogą zostać ukradzione, wtedy musi szukać innych rozwiązań. ;)

lukaszlukasz
Posty: 7
Rejestracja: 17 sty 2017 11:35
Lokalizacja: Warszawa

Re: gdzie przechowywać dokumenty?

Postautor: lukaszlukasz » 07 lut 2017 16:15

Dokumenty można przechowywać w trzech miejscach. Chmura - gdzieś za zewnętrznym wykupionym serwerze. W biurze - fizycznie. Wirtualnie w biurze na dyskach, w księgowości. Wazne by nie były tylko fizycznie w jednym miejscu bo w razie jakiejkolwiek awarii

Ania_Tom
Posty: 5
Rejestracja: 13 lut 2017 23:53

Re: gdzie przechowywać dokumenty?

Postautor: Ania_Tom » 14 lut 2017 11:38

Trzymanie dokumentów w garażu to chyba nie najlepszy pomysł :). Już lepiej w biurze rachunkowym, takim w którym oferują elektroniczny katalog. Swoje papiery zostawiłam w macaccounting, mam do nich stały dostęp i nie muszę się bać że przepadną jak coś mi zaleje piwnicę.

darsoniusz
Posty: 19
Rejestracja: 21 lip 2015 10:22

Re: gdzie przechowywać dokumenty?

Postautor: darsoniusz » 27 cze 2017 09:00

u mnie w firmie mamy szafę zamykaną na dokumenty, choć i tak przerzuciliśmy się w większości na obieg elektroniczny od paperless który nie generuje papieru i nie trzeba się zastanawiać co zrobić z tą całą makulaturą – to jest o wiele wygodniejsze rozwiązanie :) i na pewno bardziej ekonomiczne!

SoloKolos
Posty: 7
Rejestracja: 12 lut 2016 13:47
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: gdzie przechowywać dokumenty?

Postautor: SoloKolos » 10 lip 2017 08:29

Digitalizacja danych to bardzo wygodne rozwiązanie, jednak nie wszystkie dokumenty mogą być przechowywane tylko w tej formie. Prowadząc własną działalność trzeba pamiętać o systematycznym prowadzeniu dokumentacji, która w niektórych przypadkach musi być przechowywana w formie papierowej nawet 50 lat. Najlepiej zabezpieczyć te dane umieszczając je w pudełkach archiwizacyjnych. Plastikowe klipsy archiwizacyjne umożliwiają szybkie i proste przeniesienie niepotrzebnych dokumentów z segregatora i ułatwiają dostęp do zarchiwizowanych już dokumentów.

aniaola37
Posty: 33
Rejestracja: 16 lis 2016 13:23

Re: gdzie przechowywać dokumenty?

Postautor: aniaola37 » 24 lip 2017 11:58

Jeżeli macie swoje firmy i to nie jakieś małe biznesiki tylko porządne przedsiębiorstwa to zalecam wykorzystać kolokację danych http://biznes.t-mobile.pl/pl/centrum-danych-piaseczno . Pozwala ona na bezpieczne przechowywanie danych na serwerach zewnętrznych. Wasze serwery mogą być narażone na różne ataki, a utrata danych firmowych może skończyć się tragicznie dla firmy

Kulka
Posty: 20
Rejestracja: 08 lut 2013 12:15

Re: gdzie przechowywać dokumenty?

Postautor: Kulka » 30 paź 2017 12:26

Biorąc pod uwagę ile dokumentów spływa każdego dnia do przedsiębiorstw, sądzę, że najlepszą opcją jest wprowadzenie elektronicznego obiegu dokumentów. Pozwala on na uporządkowanie dokumentacji oraz łatwy dostęp do materiałów archiwalnych. Ciekawe informacje na ten temat znalazłam na http://www.ideo.pl/rozwiazania-it/elekt ... okumentow/. Taki system zapewnia ochronę dokumentów oraz skrócenie czasu ich przetwarzania, a co za tym idzie obniżenie kosztów. ;)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość