otwarcie własnego biznesu

Thoudy

otwarcie własnego biznesu

Postautor: Thoudy » 14 wrz 2016 15:38

Witam, długo zwlekałem, z tym, żeby założyć tutaj konto, jednak wreszcie mi się to udało :)

Sprawa wygląda następująco. Zauważywszy nieciekawa przyszłość rodzinna, chciałbym w przyszłości stanąć na swoim nie prosząc się nikogo o nic. Jestem studentem fizjoterapii, lecz nie jest to nic co mnie pochłania do reszty, moja przyszłość w tym zawodzie jest co najlepiej wątpliwa, nie ma kierunku na studiach który by mnie jakoś mega pasjonował, i chciałbym spróbować w biznesie, o ile to możliwe bez studiów. Nie mam pomysłu na biznes, jednak jestem dość zdeterminowany. Chciałbym się od was dowiedzieć, czy można i co ważniejsze czy jest sens zakładania mniejszych biznesów, aby się powoli doprowadzić do jakiegoś większego. Wiem też że skończenie studiów i zostanie kimś to dwie różne rzeczy, czy mógłbym prosić o polecenie na dobry początek jakiś książek czy artykułów, abym mógł poznać jakieś podstawy biznesu? Coś co pozwoli mi na razie przynajmniej wejść w ten świat ?

Z góry dziękuję i pozdrawiam :)

nikkion

Re: otwarcie własnego biznesu

Postautor: nikkion » 19 wrz 2016 11:46

Prowadzenie biznesu jest jak najbardziej możliwe bez studiów :)
Na rozruszanie proponuję: Spencer Johnson – Kto zabrał mój ser?
Później: John Kotter, Dan Cohen – Sedno zmian. Autentyczne historie transformacji, które odmieniły oblicza firm na całym świecie i Jay Conrad Levinson – Marketing partyzancki. Jak czerpać duże zyski z małej firmy

bjakub
Kontaktowanie:

Postautor: bjakub » 04 gru 2016 15:47

Fajnie, że myślisz o przyszłości i chciałbyś otworzyć własną firmę. Na początku polecałbym poczytać różne blogi i strony internetowe [za darmo], a następnie kilka różnych książek biznesowych np. Model Lean Canvas, Tworzenie modeli biznesowych i innych o startupach.

Na początek wystarczy. Warto na początku poznać daną branże i popracować w niej by się o niej wiele dowiedzieć.

ZłoteDziecko